Rychlé vyhledávání

Google +
Facebook
Sdílet

Navigace: BROUKSERVIS JMK -> VW Brouk Typ 1 (1938 » 03) -> Šasi (Chassis) -> Převodovka & zadní náprava (Gearbox & rear axle)

Převodovka 8:31 (388) - Typ 1/14 (Pro street)

 
  • Výrobce: RANCHO 
     
  • Kód produktu:04590
     
  • Dostupnost:u dodavatele
     
  • Záruka:24 měs.
     
  • Cena bez DPH:58 483,47 Kč
     
  • Cena s DPH 21%:70 765,00 Kč
     
  •  
     
Převodovka 8:31 (388) - Typ 1/14 (Pro street)
Převodovka 8:31 (388) - Typ 1/14 (Pro street)
Převodovka 8:31 (388) - Typ 1/14 (Pro street)
 
 
Pro street převodovka 8:31 (388).

Pro Street převodovka - pro mírné ladění můžete použít bez problémů také standardní převodovku, i když poměr 8:31 (388) je vhodnější. Díky tomu je dosaženo vyšší maximální rychlosti. Standardní převodovka byla vybavena ve verzích S (za předpokladu s VW 1600 cc motorem). Repasované převodovky jsou zesílené v mnoha bodech a mohou se používat pro terenní, okruhové a Drag Racing závody. Pro Street převodovky jsou vybaveny zesílenými, bočními kryty.

(více info)
- zesílený diferenciál se čtyřmi satelitními koly
- kola jsou zajištěna s kaleným blokovacím klíčem
- ocelový posun táhla oproti litině
- univerzální spínač předlohy skříně

*Převodovky kromě úprav, jsou odborně opraveny, kompletně rozebrány, vyčistěny, zkontrolovány a vybaveny novými synchro kroužky. Dále pak řadící vidlice, pouzdra a těsnění. Nejsou osazeny spojkovým ložiskem, silentbloky a nemají olejovou náplň.

Pro street transmission 8:31 (388).
 
Pro Street gearbox, for mild tuning you can without problems use the standard gearbox although it is advisable to take this with a final ratio of 8:31 (388), a gearbox that was fitted as standard in the S versions (provided with a Volkswagen 1600 cc engine). With this gear, all gears longer, so there is also a higher top speed is achieved. If the power increases significantly, a standard gearbox will take care of problems he can tolerate a lot but you must remember that it is designed for 50 hp. The Pro Street gearboxes are reinforced in many points and can be used for heavy work such as off- road racing , drag racing , circuit racing and street work faster. The Pro Street gearboxes are equipped with: - reinforced side cover.
 
(More info) 
- reinforced differential with four satellite gears ( more info ) 
- gears are secured with hardened locking keys 
- steel shift linkage rather than cast 
- 8:31 final drive (388) 
- a universal switch enclosure

*The gearboxes are in addition to the adjustments mentioned professionally overhauled the content, completely disassembled, cleaned, inspected and equipped with new synchromesh , shift fork bushings and seals. We want to make it as simple as possible so we do not need a trade, you can maybe make you happy with your old gearbox another. There have been used over the years two ways to confirm as being suspended for the older model years and fixed for the later years of construction, hat can prevent you need a different thrust bearing with drug group than that which originally was mounted thrust bearing.
 
Revision note: The gears of various gears feature an extra cog that provide synchronization and power transmission from the gear to turn. In many reconditioned gearboxes are missing some teeth in these sprockets while the original is not the case. This adjustment, however, deliberately done to avoid. Switching problems The sprockets are original made ​​with thin and thick teeth on a wreath. Only the thicker teeth are taxed and are subject to wear. When these teeth are worn out too far, the container will tend to jump out of gear, or will be able to be. Not more smoothly switched to the acceleration In order to prevent this, the thicker teeth during the overhaul removed, leaving the remainder of the thinner, even if new, teeth, these tasks can be taken. Of course, this only happens if these teeth have worn down until they can be once a gearbox-life problems go. Not guaranteed New sprockets mount is not an option because they are simply not get. The "new" transmission is not weaker than the original, as the number thicker teeth always equal to or lower than the number of teeth thinner. This method is used by many remanufacturers and is now an accepted way to solve this problem. * The universal switch enclosure can be mounted in all years Beetle and Karmann Ghia the gearbox and intended for a floating thrust bearing, eventually there will be another thrust bearing with associated pressure group should be assembled.

T.1 swing axle kyvná náprava
T.14 swing axle kyvná náprava

In stock: Sklad: 0 
 
Převodovka 8:31 (388) - Typ 1/14 (Pro street) 
Převodovka 8:31 (388) - Typ 1/14 (Pro street) 
 
 
 
 
Máte nějaký dotaz na toto zboží? Neváhejte a zeptejte se nás.
*
 
 
*

Znovu vygenerovat
Kontrolni kod
 
 
 

 


Přihlásit


Zapomněli jste heslo?
Zadejte Váš e-mail a přihlašovací údaje Vám budou zaslány na Vaši e-mailovou adresu zadanou při registraci.


Košík je prázdný

Poslední navštívené zboží